Osbecksgymnasiet 21 feb

Under sportlovet träffades några gymnasiebibliotekarier från Halland och två konsulenter från Region Halland på Osbeckgymnasiets bibliotek i Laholm
(http://www.laholm.se/barn-och-utbildning/gymnasieskola-1/bibliotek)
för en kombinerad studiedag och ”nätverkande”.
Dagen började med att Inger Andersson, bibliotekarie på Osbeck, visade oss sitt nya, fina bibliotek och berättade om tankarna kring inredning och funktioner – här är några snapshots från visningen:
Osbecks bibliotek

Det är alltid spännande att få veta hur andra gymnasiebibliotekarier tänker och att få se resultatet av deras tankar!

På eftermiddagen berättade Inger mer om biblioteket, Ingegärd Brandt (Sturegymnasiet) redogjorde för vad ett Mångspråksbibliotek kan vara och hur man arbetar med det på Sturegymnasiet och Eiler Jansson (Regionbiblioteket) berättade om bibliotekariers/bibliotekens roll i den digitala världen – om faktaresistens, filterbubblor, demokrati m.m.

Osbeck Föredrag

Tack, Inger och alla andra för en trevlig och matnyttig dag!

Christina & Pernilla