Skriv!

Kulturskolan hälsar att de startar ny kurs: Skriv!

Såhär skriver de:
Längtar du efter att skriva? Längtar du efter att skriva mer? Längtar du efter att skriva något helt annat? Då är kulturskolans kurs ”Skriv!” något för dig!
Vi arbetar med många olika textformer:
·        prosa/roman/novell/saga

·        poesi/dikt
·        sång-/raptext
·        drama/dialog
·        journalistisk/artiklar/intervjuer
·        tal/debatt/essä
·        blogg/hemsida

Dessutom läser, analyserar och diskuterar vi vårt eget och andras skrivande. Vi samarbetar med andra konstformer på kulturskolan, till exempel musik, drama/film, dans, bild och form.

Undervisningen sker i grupp, men kommer att anpassas till varje skrivares/elevs längtan och behov utifrån samtal med läraren. Som avslutning på kursen hittar vi på något utifrån vad vi skrivit under året, kanske en uppläsning eller en blogg eller en årsbok eller ett magasin eller…ja, vad?

Inga förkunskaper krävs. Det enda som behövs är favoritpennan, block och/eller bärbar dator men framför allt hela dig och din sprudlande kreativitet!

För årskurs 9 – år 3 (gymn.) torsdagar kl. 18.20-19.20
Vid pennan,
Stefan Albrektsson och Hanna Norling

Kontakta Kulturskolan om du vill veta mer,